April 30, 2025

Els darrers sis dies, un cant a la vida a través de la història d'una mare i tres germans

Aquesta obra de Marta Barceló s'estrena el dissabte 3 de maig

El Teatre Principal de Palma estrenarà el proper dissabte 3 de maig a les 18 hores el muntatge teatral Els darrers sis dies, un text original de Marta Barceló. Els darrers sis dies, amb direcció de Xavi Núñez, és una coproducció del Teatre Principal amb El Somni Produccions i compta amb la interpretació d’Alexandra Palomo, Carme Gonzàlez, Karen Codina i Sergio Baos.

A més de la funció del dissabte 3 de maig, Els darrers sis dies també es podrà veure el diumenge 4 de maig, a les 18 hores.

Aquesta obra posa damunt la taula, de manera lluminosa i amb un gran sentit de l'humor, temes de gran actualitat, com són la gestió de la vellesa, les cures, la capacitat de deixar anar i el dret a una mort digna.

Els darrers sis dies és el relat dels darrers dies de vida de Coloma Mestre Riutort, una dona de setanta-vuit anys que pateix Alzheimer. Quan els metges fan una sedació pal·liativa a dona Coloma, els seus tres fills, Marina, Eva i Albert, s'instal·len a casa de la seva mare en espera del desenllaç final. El que segons les expectatives haurien de ser 24 hores, es converteixen en sis llarguíssims dies. Durant aquest temps, els tres fills conviuran, després de més de vint anys de no fer-ho, a la casa familiar.

En definitiva, és una obra que parla sense embuts de les relacions humanes i les relacions familiars i de com es gestionen aquestes en un entorn de situacions excepcionals.

És una obra que combina amb gran encert l’humor i la tendresa per explicar una història extraordinàriament humana a partir de relacions familiars fàcilment identificables.

L’espai escènic, l’espai sonor i l’il·luminació són de Joan M. Albinyana, i el vestuari és de Marga López.

La funció de dia 3 de maig disposarà, per a persones amb discapacitat auditiva, dels serveis de bucle magnètic individual i so amplificat amb auriculars.

Les funcions, tant del dissabte com del diumenge, comptaran amb servei de ludoteca gratuït, amb personal especialitzat. Es podrà reservar plaça al Principal Menut durant el procés de compra, tant a través de la web com a taquilla.



News